25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

The Settlers Online

A telepesek megpróbálják visszafoglalni trónjukat. Kipróbáltuk a bétát.

Írta: Zoo_Lee 2 hozzászólás

Az online menedzselős stratégiák aranykorát éljük. Elég felnézni a Facebookra vagy a Bigpoint Games honlapjára, hogy láthassuk, hány millió játékos nyüstöli napi rendszerességgel a FarmVille, CityVille játékokat és tucatnyi klónjukat, a különböző szakmai honlapok pedig időről időre adnak hírt arról az elképesztő sikerről, amit a játékok aratnak. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy a rengeteg új cím mellett vajon hogyan kerülhettek mellékvágányra az olyan klasszikusok, mint a Civilization, vagy cikkem alanya, a The Settlers, amikor egy kis kreativitással tökéletes közösségi játékká lehetne alakítani bármelyiküket. De most úgy látszik, megtört a jég, a The Settlers Online (korábban Castle Empire címen is ismert volt) ugyanis elkészült, és már a nyílt béta fázisában tart.

A böngészős játék le sem tagadhatná, hogy milyen babérokra tör: a kezelőfelület, a hub kinézete, az ismerősök, barátok menedzselése kísértetiesen emlékeztet a Zynga népszerű játékaira, maga a játékmenet viszont a Ville címek kissé túlságosan is egyszerű stílusa helyett a The Settlers sorozat elemeit ülteti át a városmenedzselés stílusába. Adott egy főépület, egy köd és banditák borította kis sziget sarkában. Innen terjeszkedve kell kiépítenünk városunkat, lakóépületekkel, nyersanyagtermelő üzemekkel, toborzóhelyekkel, és egy bizonyos szint elérése után kaszárnyával, hogy elkezdhessünk nem túl békeszerető módon terjeszkedni a szigeten. Minden játékosnak saját, különálló birodalma van. Ezekre át lehet látogatni, lehet is buffokkal (ételek, italok, amelyek ideiglenesen megnövelik az egyes épületek termelését), ajándékokkal segíteni egymást, guildet alakítani, viszont játékos játékos elleni csatákra nincs, és várhatóan nem is lesz lehetőség. A cél az, hogy saját kis szigetünket valóságos kis állammá alakítsuk, megtisztítsuk a banditáktól és elérjük a maximális szintet.

A korábbi, hagyományos The Settlers játékokkal ellentétben itt nem kell feltétlenül utakkal összekötni épületeinket, és a kis telepesek sem ezek mentén közlekednek. Valamint, hacsak nem járunk át a területükre, a banditák sem bántanak minket, pusztán lefoglalják a térkép egyes régióit, és ezeket meg kell tisztítanunk tőlük, mielőtt beépítenénk. Egyszóval, némileg egyszerűsítettek a recepten a fejlesztők, hogy a casual játékosréteg számára némileg barátságosabb legyen a játék. Egy kiadós tutorial is bekerült a programba, ami gyakorlatilag végigvezet minket az első 15-16 szinten, és csak azután kezdünk el olyan egyszerűbb küldetéseket, feladatokat kapni, hogy banditák leölésével érjük el a következő szintet, vagy jelentkezzünk be minden nap a különböző bónuszokért. Majd később a „húszasok” derekán, amikor már éppen ráunnánk a sima építkezés-terjeszkedés receptre, kalandokat is találhatunk szigetünkön, ami lehet egy megadott banditavezér kiütése, vagy, ha rosszalkodásra kapunk kedvet, békés karavánok kifosztása is.

A nyersanyagtermelés sebessége természetesen nem hasonlatos a villámcsapáshoz, így a tutorial vége felé már a The Settlers Online-ban is gyakorlatilag automatikusan térünk át az online menedzserjátékok szokásos stílusára: kijelentkezünk, néhány óra múlva visszanézünk, ha gyűlt elég nyersanyag, bővítjük a várost, a sereget, majd ismétlés. A folyamat gyorsítható azzal, ha valaki valódi pénz segítségével bevásárol nyersanyagokból, de ez csak opcionális, és egy-két szélsőséges esetet leszámítva semmi problémát nem jelentett, hogy nem öltem valódi zsetont a játékba, sőt, néhány küldetés jutalmai, és a napi bónuszok között néha fel is bukkan egy kevés a telepesek virtuális pénzneméből, amolyan vésztartalékként. A szélsőséges eset azonban konkrétan az volt, hogy elfogytak az építőengedélyeim, és mivel nem akartam a meglevő infrastruktúrámat lezúzni, kénytelen voltam a boltból venni párat (néhány küldetés ad ilyeneket, de semmi más mód nincs a megszerzésükre, és egy idő után mindig szűkös lesz az aktuális keret). Egy másik jelentős problémába is beleütköztem a szektorok tisztítgatása közben: minden egyes csata gyakorlatilag egy körökre osztott, automatikus móka, ahol előbb saját egységeink támadnak, majd az ellenfél, a kör végén kiértékelődnek az eredmények, majd a procedúra folytatódik, amíg az egyik sereg el nem fogy. A probléma azonban az, hogy az ellenfél mindig tud támadni és levinni néhány egységünket, még akkor is, ha mi az első körünk alatt leirtottuk a teljes seregét. Vagyis mindegy, hogy nyertünk-e vagy sem, a csaták után pótolnunk kell az elesett harcosokat, ami a nyersanyagok lassú termelése miatt nem jó móka, de ami még rosszabb, hogy magukat a kis telepeseket is pótolni kell, ami még sokkal hosszabb művelet. Így megkockáztatom, hogy amikor nagyjából a második banditákkal teli szektort takarítjuk, már fél napokat is várni kell az egyes támadások között.

Ezeket a kellemetlenségeket azonban még javíthatják a fejlesztők, és ettől eltekintve semmi problémát nem találtam a The Settlers Online-nal kapcsolatban. Sokkal szórakoztatóbbnak találtam a közösségi stratégiák többségénél, és bár lehet, hogy a keményvonalas rajongóknak nem tetszenek a kisebb butítások, szerintem ezek szükséges rosszak voltak, és simán együtt lehet élni velük. Egy próbát mindenkinek megér, aki nem tud mihez kezdeni a szabadidejével, és egy fokkal nehezebb súlyú kihívásra vágyik, mint amit a Zynga játékok nyújtanak.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • The Settlers Online
  • The Settlers Online
  • The Settlers Online
  • The Settlers Online
  • The Settlers Online

The Settlers Online

Platform:

Fejlesztő: Blue Byte

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés: 2012. december 7.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

stero
stero [770]
Nyomjátok!!!! fasza gém.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)