25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Baldur's Gate III

MattMatthew
#1323 MattMatthew [11618]
A hétvégi kávé mellé pár kép:
Act 3 Békanő Worst he can say is no minősített esetei is opciók itt. Aúcs...
Act 3 House of Hope Upsz... (Lae elég jól viselte a dolgot de azért inkább volt egy Quick Load utána... mármint, no pun intended)
Act 3 Shadowheart fodrász után: Minthara és Lae'zel

Illetve a Monk respec előhozta a nosztalgiámat, NWN volt az első rpg élményem, bár semmit nem értettem belőle, de arra emlékszem, hogy egy ismerősnél csináltam egy félelf (elf?) monkot és püföltem goblinokat! Ami fura volt, hogy valaki mindig jajjveszékelt és haldoklott és nem értettem, hogy miért hallom ezt. Kiderült, hogy én vagyok, ezt a hangot (4:03) választottam karakteralkotáskor mert mókásnak tűnt!

Man literally too angry to die

Válasz erre

gothmog
#1322 gothmog [4877]
Ez a harc közbeni belassulás régóta létező probléma, és ha csak Act3-nál futottál bele először, akkor érezd magad szerencsésnek! (Párbeszédnél viszont nem emlékszem korábbról ilyen gondra.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.29. 10:26
Germinator
#1321 Germinator [29830]
Nna, úgy döntöttem, átalakulok... És tényleg elég csecse képességeket tanultam meg.

Amúgy ami egy kicsit zavaró a játékban, hogy meglepően bugos... És ez istenigazából nem szokott zavarni, itt mondjuk néha kicsit kidob az immerzióból egy-egy grafikai bug, de azért nem vagyok túl szigorú. Nem tudom, ezeket szokták-e patchelni (bár olvastam valamit, mintha az egyik legutóbbi patchet hibáztatnák a mostani bugokért a fórumokon...), mindenesetre lenne mit rajta, azt hiszem Ami konkrétan a gameplayt is megzavarta, az egy olyan jelenség volt, amit most a Lower City-ben tapasztaltam a tűzijáték boltban - harc közben az ellenfelek valamiért majdnem egy percig is gondolkodtak, mire léptek. Ugyanez utána megtörtént egy párbeszédnél is, az NPC legalább egy-másfél percig állt némán, mire beadta a következő sorát mind hangban, mind feliratban, ez utóbbit amúgy egy mentés, kilépés, újratöltés megoldotta, gondolom a csatánál is megoldás lett volna, de azt inkább végignyomtam úgy.

Ettől függetlenül a figura animációk és a szinkronmunka egészen mesteri, főleg utóbbit szeretném agyondícsérni, mert elképesztő meló és odaadás van benne a szinkronszínészek részéről. Semmi sem ugrik le a képernyőről, nem érződnek kínosnak a párbeszédek, egy-egy szereplő pedig kifejezetten erős - főszereplők és totál NPC-jellegű epizódszereplők egyaránt.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

gothmog
#1320 gothmog [4877]
Ne ijedj meg, de csak mondom: Act3 (a város) közel akkora (időben legalábbis), mint az Act1 és Act2 együttvéve (már ha törekszel a teljességre, és mindent fel akarsz fedezni, minden elérhető küldetést megoldani stb.)

A korábbi hsz-edbeli dillemákhoz direkt nem akartam hozzászólni, hogy ne spoilerezzek, így inkább csak azt mondanám, hogy bárhol bárhogyan is döntsél, a játék fluid módon folytatódik majd, és abszolút élvezetes marad. Ezt nagyon faszántos módon megoldották a készítők. (Persze ha egy döntésnek utánaolvasol, könnyen megeshet, hogy csalódott leszel utólag, hogy miért nem a második vagy harmadik etc. lehetőséget választottál... de ha elkerülöd az ilyen spoilerezést, csak játszol, akkor kerek egész, izgalmas, emlékezetes lesz a történeted, bárhogyan is alakítsd azt!)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.27. 14:51
Germinator
#1319 Germinator [29830]
Egyrészt egyre jobban hajlok arra, hogy szóljak az Emperornak, hogy hé, meggondoltam magam, jöhet az átváltozás Bár igaz, amit davkar írt, hogy tényleg ötezer képességem van így is, ami már el sem fér a lenti akciómenümre, de... nem tudom kihagyni

Másrészt nagyon durva nekem, hogy 100 óra után érek el a városi helyszínekre (Wyrm's Crossing és a Lower City egyelőre), és annnnnnnnnyi de annyi dolog van itt, annyi mászkáló ember, annyi NPC, akikkel akár csak egyetlen mondatnyit is, de tudok interaktálni... egészen bőség zavara van, most sokszor azt sem tudom, hova menjek, merre forgolódjak

Ja, és éppen sikeresen elbasztam a reputációm, mert le se szartam azt a kretén újságírót, erre egy long rest után írják, hogy a pofám a címlapon, mindenki utál... remélem, azért nem MINDENKI

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Peace
#1318 Peace [27889]
Őt soha nem veszíthetem el!!!

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.04.26. 15:39
MattMatthew
#1317 MattMatthew [11618]
,,plusz mi van, ha Shadowheart szakít velem emiatt..."
Priorities!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.26. 12:38
davkar9
#1316 davkar9 [11295]
Szokásos szabály itt is érvényes, az a jó döntés amelyik neked tetszik.

Kukacoskodásnak nincs hátránya, csúnya leszel, de ennyi. A képességek elég finomak, viszont clericként gondolom már így is alig férsz el, nem biztos, hogy szükséged van 10+ további skillre.

Ja és nem pánikkeltésként de legyen a koronázás előtt mentésed. Régen volt bug, JIB is belefutott anno, ami innen indult és későbbi a következő területre oda-vissza utazással volt összefüggésben. Javították már és valószínűleg nem/ritkábban fordulhat elő, inkább csak a biztonság kedvéért.

Történet ismét sürgetős módra kapcsol majd, de nyugi, ahogy az elején itt sem lesz jelentősége ha ingame heteket töltesz el más dolgokat csinálva. Mielőtt átmész majd a városba lehet érdemes elnyomni pár LR-t mert van pár fontosabb tábori sztori haladás.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.26. 12:38
Germinator
#1315 Germinator [29830]
Lassan 90 óránál járok (ami a Steam szerint lassan 100 - ezek szerint 10 órányi menüben állva gondolkodásom van benne), most már az Act 3-nél tartok, és éppen meg lettem hívva arra a bizonyos beiktatásra...

És az utóbbi pár órában szembesültem két igen fontos döntéssel, amik valódi dilemma elé állítottak Szóval a szerepjátékozásnak most van igazán a tesztje: egyrészt az Emperor felajánlotta, hogy átalakít, másrészt felmerült, hogy kiszabadítsam Orpheust... őszintén, számomra tökre az jött le, hogy az utóbbi nagyon rossz ötlet lenne, és amikor Raphael és a morcos githyanki bácsi is elkezdett erről győzködni, morális kétségbe is estem. Tényleg szerepjátékká vált a dolog, mert magamtól szinte 100% bízom az Emperorban, de aztán bizonyos párbeszédek és maga a tény, hogy ez a játék miből indult ki (egy nautiloidon akartak átalakítan...) belegondoltam, hogy baszki... mi van, ha rommá manipulál egy mind flayer, és csak ezért bízom benne Még Wyll is ellene beszélt, szóval alaposan át kell gondolnom... valszin el kell, hogy menjek, meg kell, hogy szerezzem azt az Orphic Hammert, de utána, remélem, lesz még pillanat, ahol dönthetek Orpheus sorsáról.

Ugyanez a dilemma áll fenn az átalakulás kapcsán - annyit olvasgattam róla, hogy csúfabb leszek tőle, lesznek extra képességeim, de elvileg nem bukok el vele küldetéseket, sztori befejezéseket, szóval nem zárom ki magam dolgokból (elvileg.) Mégis, szerepjáték szempontjából neccesnek érzem... plusz mi van, ha Shadowheart szakít velem emiatt... de közben meg az van bennem, hogy ha ezen múlik, hogy megmentsem a világot, egy kapcsolat mit számít (amúgy is cleric vagyok, aki felsőbb hatalmakat és célokat szolgál, nem holmi földi kapcsolatokat.)

Szóóóóval... dilemmák

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1314 Germinator [29830]
Kezdek belejönni, azt érzem, pontosabban kezdem a csatákat jobban uralni, tudatosabban lejátszani... azért még mindig benézek pár dolgot (pl. a különböző csapdákra rendszeresen ráfutok, volt már, hogy inkább visszatöltöttem egy korábbi állapotot, mintsem hogy együtt éljek a tudattal, hogy a long restem után közvetlenül a teljes csapat fél HP-ját felrobbantottam valami csapdában...)

De egyre jobban átlátom a saját karaktereim, illetve elkezdtem specializálni őket a kezdeti káosz után - a saját clericem ráment a healekre és általános supportra, míg Shadowheartból egy támadó clericet csináltam... szóval most egy egész kerek kis csapat van nálam. Vicces, mert Astarionról TELJESEN MEGFELEDKEZTEM, pedig a játék legeslegelső területén várt, de én onnan egész hamar eljöttem annó, és csak amikor elkezdtem körbejárni az eddigi felfedezetlen területeket, botlottam bele. Úgyhogy most kicsit mellőzöm is, mert annyira teljesnek érződik a csapat a jelenlegi formájában, de aztán lehet, lesz még szerepe (Mondjuk egy igencsak perverz jelenetben megengedtem, hogy belémharapjon... azóta is furán érzem magam tőle)

Éppen elkezdtem felfedezgetni az Underdarkot, ebben a pillanatban fedeztem fel és haverkodtam össze (remélem...) a gombákkal.

Egy kicsit úgy érzem, spammelem a long rest lehetőséget, bár miután lemerítem a varázslataimat, úgy érzem, nincs más opcióm Főleg, ha gyanús, hogy lesznek még harcok a közeljövőben, mert épp olyan területen mászkálok. Igyekszem nem minden csatában minden egyes spell slotom elhasználni, de azért így is egész sokat long restelek - mondjuk van is miből, mert elég sok forrásom van rá.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1313 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Amire figyelj, hogy vannak olyan "képességek", amiket long rest után rögtön el lehet lőni, és aktívak a következő long restig, pl. az említett állatbeszélgetős is ilyen.

Itt egy remek összefoglaló cikk.

A Disguise Self-et pedig a bónusz-tárggyal pótolni lehet, ha szükséged van rá, arra nem feltétlen érdemes képesség-helyet pazarolni.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.08. 17:29
gothmog
#1312 gothmog [4877]
Egyszer érdemes lesz majd egy (lehetőleg szemét módon kijátszott) drow karaktert kreálnod, már csak a goblin tábor (Act1 goblin párbeszédek) miatt is! Az valami "pure gold", ahogy szénné lehet alázni a kis gobókat, akik nem győznek hajbókolni, elnézést kérni, akár szart is zabálni, ha kell...

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.08. 17:29
Germinator
#1311 Germinator [29830]
24 órám van a játékban egyelőre, nagyon élvezem, ez a D&D rendszer még mindig "megrémítő", de talán szép lassan kezdem kapiskálni... most már rá merek keresni egy-egy dologra neten (hivatalosabb guide-okban, oldalakon, stb), nézni pár tippet, de azért igyekszem magamtól feldezegetni ezt-azt. De egy-egy ilyen online találatnak köszönhetően jöttem rá pár dolgora, amit kicsit szarul csináltam eddig, szóval muszáj lesz majd ilyen segítségekért nyúlnom. Úgy érzem, hogy a harcok optimalizálása, a sebzések meg a harcon belüli jó döntések maximalizálása még nagyon messze van, de igyekszem Nemrég kellett az első featet kiválasztanom a karaktereknek, és azzal is jó sok időt eltöltöttem, hogy utánaolvassak...

Viszont egészen különös élmény az, hogy pl. egy goblin campet milyen küzdelmes módon, de ki tudok irtani (na, még nem teljesen, épp most haladgatok teremről teremre, miután a goblin leadereket kiirtottam, és hirtelen minden goblin ellenségessé vált...) Szóval nagyon is van reward érzés az ilyen harcok után - tény, hogy megtörve a fogadalmam, volt olyan csata (akár itt a campben, akár korábban), amit visszatöltöttem az elejétől, mert egyszerűen úgy éreztem, hogy teljesen esélytelen vagyok. Ez valószínűleg amúgy így is volt - amikor először találkoztunk Kith'rak Voss-szal, a kockadobás pl. failelte a meggyőzésemet, hogy "persze, persze, veletek vagyunk", és nekünk támadtak a gorillái, akikkel szemben szerintem konkrétan esélytelen voltam. Feladtam és visszatöltöttem a Voss találkozót, újra letoltam a beszélgetést, majd ugyanazt a kamumat sikeresen beadta a kocka, a csata pedig ennek éltermében elmaradt Szóval ezt nem teljesen bántam, és meg is győzött, hogy az ilyen nagy csaták előtt mentsek. A csaták közben mondjuk nem szoktam (egyelőre.)

Szóval eddig király

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1310 davkar9 [11295]
Igen, a társak "fő" karakterként is használhatóak ha őket irányítva szólítsz meg npcket. Pl Wyll charisma classos kari, szóval ha nem választottad a meggyőzést, (ha meg igen cleric miatt úgysincs bónuszod rá), akkor lehet vele intézni az olyan szitukat ahol éppen a beszélgetés tűnik hasznosabbnak. Hasonlóan a különféle beszélgetésben történő checkekhez (pl [arcana]) is át lehet kapcsolni a társakra (igaz ez nem mindig egyértelmű/első kattintás után nem ismételhető), a világban x mellett elhaladva, általában survival, perception, a teljes csapat gurít.

Visszatöltés helyzetfüggő, max csak az újrajátszandó idő tartson vissza. Sőt igazából az is természetes lesz ha egyszer csak "megunod" a karaktert és kedved szottyan inkább újrakezdeni. Erről jawsika többet tudna mesélni.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 16:08
Germinator
#1309 Germinator [29830]
Ja, a másik, hogy azon kicsit ledöbbentem, vagyis meglepett, hogy a csatában is én irányítom a többi karit. Mituán eltököltem (és nagyon élveztem a folyamatot!) a saját karakterem kialakításával, hirtelen megkaptam először egy, aztán ugye most egyre több "kész" karaktert a csapatba, és kicsit megijedtem, hogy fú, nem elég, hogy a saját képességeim átlássam, most tanulhatom meg a többit. A külön meg közös inventory-k kezeléséről már nem is beszélve De, azt hiszem, smoothabb az élmény ezeket illetően, mint elsőre hittem, például túléltem pár nehéz és legalább egy IGEN necces csatát, amik elég nagy örömmel töltöttek el

Az is nehéz, és ez asszem a saját, személyes beállítottságomból fakad, hogy én mindig igyekszem mindenkinek megfelelni az életben, ami itt már csak a csapaton belül is egyelőre elég nehéz, ha nem lehetetlen. Mindig látom, hogy egy válaszom vagy döntésem X-nek tetszett a csapatból, Y-nak nem, majd fordítva... de ez van, el kell fogadni (ahogy az életben is), hogy nem lehet mindig mindenkinek a kedvében járni!

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

Germinator
#1308 Germinator [29830]
Köszi, amúgy nem a saját karakteremmel dumáltam egy-két állattal, hanem az újonnan csatlakozott Wyllel, akinek valahogyan megvolt ez a cucc (lehet, level upnál kiválasztottam, vagy nem is tudom már )

Igen, a visszatöltésre én is gondoltam, de aztán úgy voltam vele, hogy nem igazán lenne értelme (nekem) a komoly döntéshozataloknak és átgondolásoknak, ha utána visszatölteném... a dice kicsit véletlenszerűbb, de ott is ezt érzem. Eddig egyetlen olyan párbeszéd volt, ahol hiába ajánlott fel a "gép" egy nagyon clerices választ, én szívből tök mást mondtam volna. Beadtam a cleric választ, erre senkinek nem tetszett körülöttem Megfogadtam, hogy legközelebb akármi van, tényleg azt válaszolom, amit szívből válaszolnék, aztán csá. Kétlem, hogy ezen az egy dialógon múlt az endgame

szerk.: a komolyabbnak ígérkező szituk előtt azért reflexből nyomok egy save-et... még jó, hogy híradós vágóként dolgozom, ahol élet-halál kérdés, hogy szinte percenként mentsek, így a reflex bennem van

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1307 davkar9 [11295]
Próbáltam hangsúlyozni, de a bárd ajánlás kizárólag személyes vélemény, nincs igazából rossz kombináció (- pár DU variáció amiket Matt is említett de azzal még tényleg ne foglalkozz).

CC tippekről elfelejtkeztünk, hosszútávon végül is talán nincs jelentősége ha "elrontottad" a karit. Ha "ökrökkel beszélgetsz" akkor gondolom fajhoz passzolva domainnek a nature clericet választottad aki hozzáfér a "speak with animals" spellhez (ez ritual spell, ezek harcon kívül ingyen használhatók) ami mellett pl az animal handling skillnek nincs már értelme.

Ha úgy akarsz játszani, hogy minden döntésed végleges az úgy bátor és érdekes, de visszatölt(öget)és is teljesen normális dolog, ha nem tetszik egy reakció vagy az rng megbasz gurításkor*, emiatt ne legyen szégyenérzeted. Nagyobb, látványos vagy érzésre, dolgok elé mindig tegyél azért egy kézi mentést is.

Időnek nincs jelentősége. Sokszor lesz olyan, hogy a logika vagy leírás alapján sietned kéne, de ha hetekig minden mást csinálsz akkor sem fogod elbukni. 4-5 küldi van amit a pihenés (long rest, táborban esti "pályán" pihenés) elléptet/elronthat, de ezeket azért valamennyire jelzi a játék ("most csinálni fogok valamit, másnap lesz is következménye"). Zóna/fejezet váltás is hasonló - felugró üzenet lesz**- általában ezekhez ingyenes, készletfelhasználás nélküli LR is társul. LR alatt a tábori "sztori" is halad, pl xy karakterekkel új dolgokról beszélgethetsz vagy ők intéznek valamit egymás között. Normális haladás mellett legkésőbb fejezetváltás előtt érdemes ezeket bepótolni, zsinórban egymás után többszöri pihenéssel, de egyelőre ezek miatt se aggódj.

*Menüben van a "karmic dice" nevű beállítás, ami valamelyest kiegyensúlyozná a nem- és látható gurításokat. Nincs konkrét bizonyíték, hogy jól, rosszul, egyáltalán működik.

**Bal felső sarokban lévő átjáró az egyik továbbhaladási útvonal aminél sivalkodik majd a játék, hogy igen mész tovább, és a napló frissül majd mintha véglegesen döntöttél volna, de lényegében ez még csak a 1.5. fejezet. Lvl5+ utáni téma és normális haladással nem lesz már olyan amit elronthat úgyhogy majd csak később térünk vissza ehhez.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
Aribeth
#1306 Aribeth [2458]
A nagyon sürgős main quest pont annyira fontos, mint a Cyberpunkban, ahol 200 játékórát és in game hónapokat el lehet szórakozni, miközben a főhősnek egy hasonló "a fejemben van valami, ami 2-3 héten belül kicsinál" jellegű problémája van.

Azt Act1-ben pár dolgot lehet megszívni, de (és a többiek kijavítanak, ha tévedek) azok sem feltétlenül időhöz (long restekhez) kötöttek, hanem eseményekhez, hogy valamit triggerelünk, majd nem foglalkozunk vele.

Enyhe spoiler
SPOILER
Druidákat érintő ügyek.


Nagyobb spoiler
SPOILER
Druida-thiefling konfliktus eszkalálódása és Halsin halála az orkoknál

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
MattMatthew
#1305 MattMatthew [11618]
Nem fogsz illithiddé változni attól még, hogy sokat tökölsz!
Tényleg nagyon élő, engem is nyomasztott a hangulat (meg a békanő), hogy haladjunk a creche felé nehogy átváltozzunk, de pár dologból kiderül, hogy az átváltozás más mint szokott.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.05. 10:00
Germinator
#1304 Germinator [29830]
Na, hát belevágtam!

Köszi a sok kommentet, amikor elkezdtem a karakterkészítést (amivel szerintem legalább egy órát elbíbelődtem, de lehet, többet is), folyamatosan meg volt nyitva ez a topic a mobilomon, és olvastam a tippeket Szóval nagyon sokat segítettetek, abban maradtam, hogy a Dark Urge történetet egy potenciális újabb végigjátszásra hagyom, viszont akármennyire is ajánlottátok a bárdot, egyszerűen nem éreztem a magaménak. És itt jön be, hogy valószínűleg kevésbé eszképizmusnak fogom fel (így elsőre) az RPG körítést, mintsem a lehetőségre, hogy belevetítsem saját magamat a figurába, szóval ahogy olvasgattam a fajokat, klasszokat, egyebeket, egy Wood Elf Cleric készült el mindabból, amit magamról meg a játékról gondoltam

Innentől kezdve pedig egyelőre 7 órányi játékot tudtam le munka mellett, ami folyamatos kísérletezésből, felfedezésből (mármint a játékmechanika felfedezéséből), egy csomó jó és jó pár rossz döntésből állt Például kifejezetten rosszul esik a lelkemnek, amikor egy megszólalásomra valaki nem úgy reagál, mint reméltem, de hát ez van, ezzel együtt kell élni... tudom, hogy ennyi játék után még csak a felszín felszínének a felszínét kapargatom, de nagyon várom a hétvégét, hogy hosszabb időre leülhessek elé.

Annyi tippet amúgy adhattok még, hogy minden "normális" játékban a különböző küldetések állnak, amíg el nem kezded őket, de itt annyira élőnek érződik a világ, hogy szinte félek, hogy ha valamilyen fontos, sürgető küldetést a háttérbe szorítok egy kevésbé sürgető javára, akkor ennek következményei lesznek. Értsd: van egy látványosan fontos main quest, de össze-vissza rohangálok, lootolgatok és ökrökkel beszélgetek, és csak remélem, hogy a társaim ezt nem veszik zokon. Jól érzem ezt?

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1303 davkar9 [11295]
Persze, de nem csak kizárólag a románcra gondolok, hanem úgy általánosságban sztorira, npckre és a nesze csapat, tetszik vagy sem, ezek a barátaid felépítésre. Ha nincs meg az évtizedes+ os "műfaj" tapasztalat úgy azért szerintem helyenként furcsa lesz. De legalább vicces/érdekes lesz olvasni miket ír xy karakterről akiről már mindenkinek megvan a véleménye.

Matt: hát továbbra is azt mondom, hogy BG előélet nélkül a DU kevésbé élvezhető, sokkal ideálisabb egy 2. végigjátszásra. Alsó hangon 100 órának néz elébe ami elképzelhető, hogy elég is lesz neki a játékból és kár lenne DU-ra "elpazarolnia" ezt az egy végigjátszását mikor sima Tavval is bőven meg fogja kapni a BG3 élményt.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.04.03. 18:07
Aribeth
#1302 Aribeth [2458]
Lehet, hogy csak a nosztalgia beszél belőlem, de szerintem a Mass Effect és a Dragon Age dating sim vonulatai nagyrészt rendben voltak (avagy örökké védeni fogom Kaidant, Alistairt és Cullent ), és nem vitték túlzásba a jelenetek meg a párbeszédek számát.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.04.03. 17:29
MattMatthew
#1301 MattMatthew [11618]
Nem egy random utcáról besétáló szerencsétlennel beszélgetünk! Germit nem ejtették a fejére, a BG3 pedig nagyrészt szövegértésről szól, az meg neki megy.
Általános ajánlásnak is erősnek érzem DUtól óva inteni bárkit is, de így meg pláne.

Dating sim kifejezést mint ellenpont felhozni BG3-al szemben még tegnapelőtt elment volna!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2024.04.03. 17:29
davkar9
#1300 davkar9 [11295]
"sosem játszottam a Baldur's Gate 1-2-vel, úgy, hogy egyáltalán nem vágom a D&D világát és sosem játszottam igazi, "rendes" RPG-vel"

Ezzel indított, szerintem egyelőre ne terheljük túl...

DU egy elég advanced kari, teljes élvezethez szerintem kell azért egy kis BG, dnd lore ismeret, játékmenetileg pedig az amnézia és a "kontrollvesztés" annyira nem nagy szám. Első körben, első rpgként én mély víznek érzem.

ME féle cinematic dating simekhez sincs hozzászokva, az is lehet, hogy 10 óra után fordul is kifelé mondván, hogy ez az egész elég gagyi.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2024.04.03. 16:54
MattMatthew
#1299 MattMatthew [11618]
Dark Urge esetén az a lutri, hogy amnéziásan ébredsz és később derül ki, hogy ki voltál/vagy és miket tettél! Szerintem jobb ez, egyrészt mert a BG kánont folytatja, másrészt mert szervesen kötődik a karakter a történethez.
De egy helyen a dark urge átveszi az irányítást, illetve később saját magad ellen kell dobnod, hogy átveszi-e az irányítást. Hosszan lehetne beszélni a player agencyről, de kb ennyi a lényeg, hogy ez szerinted belefér-e neked, vagy sem.

Közkedvelt nézet (ezt vallom én is), hogy DU volt az eredeti fő karakter, de egyrészt annak az előtörténetével nem passzol túl jól pár kaszt és faj, másrészt néhány dolog túl brutális lehet egyeseknek. Talán ezért is lett ez szétbontva, így aki vanilla karaktert akar az hozhat origin nélkülit (Tav), másrészt a DU karakternél nagyon elborult dolgokat tudtak így megjátszani pont ezért mert amikor DUt indítasz akkor egy komorabb történetre iratkozol fel.

Ember, half-elf, elf, teeth-ling faj és fighter, thief, barbarian, sorcerer, wizard, (vengance) paladin, monk és bárd esetén szerintem működik a karakter.
Cleric, nem vengance paladin, druida, ranger és warlock, illetve a kisebb fajokkal nekem fura lenne, de amúgy az sem kizárt.

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.03. 11:51
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1298 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Elsőnek mindenképp a Tav/custom karaktert javasolnám, így nincs történeti "megkötöttség", mint az origin karakterek esetében (Durge is az). Egyszerűen tényleg kihasználta a Larian, hogy szerepet tudj játszani/alakítani, Swen Vincke teljesen jól mondja, hogy ezzel érdemes kezdeni.

Válasz erre

Aribeth
#1297 Aribeth [2458]
Awwww, ez aranyos! Rákerestem őfelségére: Tav

(az egyszeri játéknál fel sem tűnt a név, csak az, hogy mindenhol a neten Tav this meg Tav that ment)

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2024.04.03. 14:33
davkar9
#1296 davkar9 [11295]
A bárd játékmenetileg a mindenes karakter, hangulatilag pedig ehhez a konkrét világhoz (a történet, karakterek, Larian humora) szerintem ez illik a legjobban. Persze a legjobb az lesz amelyik neked szimpatikus a leírások alapján. Rpg háttér nélkül én amúgy a legkönnyebb fokozatot javasolnám, azon meg aztán tényleg nincs "rossz" választás.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.03. 11:51
gothmog
#1295 gothmog [4877]
Apróbb - igazából lényegtelen - javítás: Tav a teljesen custom karakterek default neve. (Swen Vincke Larian főnök Gustav nevű kutyája után.)

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2024.04.03. 13:36
Aribeth
#1294 Aribeth [2458]
A bárdot azért javasolták, mert vele rengeteg szituációból ki tudod magad dumálni.

Karakteralkotásnál három irányba mehetsz:
- teljesen saját karakter
- valamelyik origin, ezen belül
a) Shadowheart, Gale, Astarion, Wyll, Lae'zel vagy Karlach -> ők egyben csapattársak, és azért nem javasolt első végigjátszásnál közülük választani, mert akkor kimaradsz a szórakoztató párbeszédeikből
b) Dark Urge (DU, Durge, barátoknak Tav) -> hivatalosan nincs kimondva, de ő tekinthető a kánon főszereplőnek, akinek a története bizonyos szinten kapcsolódik az első két részhez*

Én saját karival kezdtem (de abba is hagytam még a nagy feljavító patchek előtt a végefele), és ha újráznék, akkor a DU-t választanám.

* Az első két rész nem fog hiányozni, az előzményeket pedig pár mondatban össze lehet foglalni. És ahogy Davkar is írja, jobb is, ha nem játszottál velük, a Wizards of the Coast és ezáltal a Larian is nagyon más irányba vitték azt világot, mint amit megszoktunk. Egyébként a barátaim is vakon ugrottak bele, és imádják, ha felnézek a Steamre, akkor 600-700 játékórákat látok náluk.

És jó szórakozást!

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.03. 11:51
Germinator
#1293 Germinator [29830]
Kösz a biztatást! Egyelőre csak megvettem, még nem vágtam bele, akarok neki adni egy nagyobb szabadnapot, amikor lesz időm elbíbelődni vele. Aztán a többi jön magától

Mondtatok itt egy-két tippet, hogy mivel érdemes kezdeni, de kifejthetnétek, hogy mi miatt érdemes ezzel vagy azzal vagy amazzal A lehetséges spoilerek nélkül, már ha ez egy általán releváns itt.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

davkar9
#1292 davkar9 [11295]
1-2t nem ismerve még jobb is lesz. Nem, faj nem igazán számít, classnak viszont szerintem érdemes a bardot választani.

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.02. 14:38
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1291 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Mivel imádtad mindkét új Zeldát, amik híresek a "player agency" magas szintű kivitelezése kapcsán, ez a játék is, igaz, hogy más megközelítésből, de igencsak kimaxolja azt.

Jó döntés!

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.02. 14:38
MattMatthew
#1290 MattMatthew [11618]
Remélem Dark Urge originnel kezdtél!
Bár lehet, hogy dav9nak van excel táblás kimutatása az optimális origin/tav karakterekről, de Durge nagyon adja!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.02. 14:38
Peace
#1289 Peace [27889]
Nem lesz gáz! Ha van alapvető érzék a szerepjátékokhoz, akkor sima lesz és hatalmas élmény!

Válasz erre

Előzmény: Germinator 2024.04.02. 14:38
Germinator
#1288 Germinator [29830]
Nos, úgy, hogy sosem játszottam a Baldur's Gate 1-2-vel, úgy, hogy egyáltalán nem vágom a D&D világát és sosem játszottam igazi, "rendes" RPG-vel, úgy döntöttem, ráveszek a BG3-ra Egyszerűen annyi mindent írtak és olvastam róla, annyira felspanolt ez, hogy úgy éreztem, ki akarom próbálni. Még azt is írták egy-két helyen, hogy nem vész egy ilyen előélettel (vagyis annak hiányával) belevágni, szóval bizakodó vagyok.

My father was brutally murdered last week, and it's only now that I can look back and laugh.

Válasz erre

MattMatthew
#1287 MattMatthew [11618]
Shadowheart's Dark Urge by Carbot
Seggpucér törp DU!

Man literally too angry to die

Válasz erre

davkar9
#1286 davkar9 [11295]
Pótoltam az első két részt. "Kár" volt, mert egy kicsit "rontott" a játékon.

BG1 annyira nem adta, EE ide vagy oda, még így is rosszul öregedett szerintem. Grafika, fix 30, 1-2 óra után a szemem kifolyt tőle. Kapcsolódóan nem is láttam sokszor hogy mi történik, a 2e rendszerek is érthetetlenek és kényelmetlenek voltak. Sztori mód beépített cheatjével (minden régi játék remasterjébe kéne ilyen funkció szerintem) átvágtattam egy guideot használva, mert a "menj adott terület 4 pontjának valamelyikébe aztán azon a kijáraton talán továbbmehetsz a következőre" szintén egy elöregedett design.
BG3 szempontjából nem fontos, egy rövid lore videó többet ad.

BG2 valamivel jobb volt. Itt már jobban elkalandoztam mellékküldikkel de aztán a chapter3 soft-pnrrel "kizártam" magam így jött egy jó nagy falat fő szál. Ch5 végre beszippantott, ott nagyon jól éreztem magam. Utána ismét kinyílt a világ, csináltam még már kihagyott küldit, de ezen a ponton kissé elfáradtam (graika valamivel jobb, de azért ez is terhelte a szemem) így inkább befejeztem. Kiegnél már csak célirányosan mentem. BG3-hoz talán ez "kell" csak.

Ezek után valóban jogos az a kritika, hogy a 3 nem "rendes" folytatás. Ha én is anyatejjel együtt szívom magamba az első két részt valószínűleg szigorúbb lennék vele. Simán adhatott volna Woc egy saját kampányt is a Lariannak, az is hasonló sikert ért volna el.

Ja és menjen már a francba a dnd lore (és úgy a modern világ is) ezzel a rohadt gender- és mindensemleges, jajnehogyvalakitmegbántsunk multikulti baszkodással... Ch5 a drow város volt, pont a rasszizmus, szexizmus miatt tetszett. Utána az erődben az elfek is elfek voltak, saját kultúrával, szokásokkal. Még a város és a különféle kisebb-nagyobb területeknek is megvolt a maga karaktere.

Válasz erre

Avsk
#1285 Avsk []
Vannak egyes legendary fegyverek amiket nevetségesen könnyű összeszerezni. Ott van a szigony, amit konkrétan a cirkuszban harc és hosszú párbeszéd nélkül meg lehet szerezni, Ezzel a bg-nek mi a célja?

Ki melyik multiclasst tartja a legOP-nak?

Válasz erre

davkar9
#1284 davkar9 [11295]
Wyll act3, átrohanva a hídon

SPOILER
Mizora megállít a lower city kapu előtt, de nem számít, lehet menni tovább. Ravenguard így nincs a börtönbe, se élve se halva, viszont a koronázáshoz visszatérve mindenki ellenséges (alap foundry felrobbantása után helyzet). 10+ steel watcher + a szokásos kisezer sima őr + csapdák miatt nyilván nyerhetetlen, de ha össze is jönne Ravenguard szintén ellenséges így őt is meg kéne ölni. Ezután Mizora LR látogatásánál gondolom szintén csak a feltámasztást ajánlaná fel.

Szóval röviden, nem érdemes trükközgetni, az alkubontás/hosszabbítás mindenképp kötelező.

Csatornába érve viszont nem jött az Orin jelenet szóval elképzelhető, hogy DU-val egyből le lehet rohanni hozzá. Mondjuk ezután szerintem egyből az emeletre rakná Gorthast és nem a koronázás+figyelmeztetés indulna visszamenve.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.12.23. 17:16
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1283 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Baldur's Gate 3: An Unexpected Adventure (feat. Elijah Wood & Sean Astin)

A vége zseniális TLotR-antitézis.

SPOILER
Elrond is tanulhatott volna ebből.

Válasz erre

davkar9
#1282 davkar9 [11295]
Oké, általában altozgatok, de ilyen tárgyat még nem láttam ott... Mondjuk mostani körben találtam meg a fake blood of lathandert is a crecheben az egyik tárolóba "rejtve". Csak egy "hmm ez nem az" szöveget kaptam, de tényleg elképesztő milyen kisebb nagyobb új dolgok jönnek elő néha.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.12.23. 17:27
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1281 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Paladinként felajánlhatod, hogy te hozol ítéletet Kagha és Arabella között, szerintem ez is zseniális kis apróság. Plusz...

SPOILER
...az előző menetben nem néztem jobban körbe, így viszont kihagytam Kagha ládáját. Most Astarionnal még figyelő tekintetek mellett is simán elcsórtam a kulcsot, és voilá, Kagha titokban üzletel. Várom, hogy kiderítsem, ez milyen hatással lesz a történetre.

Válasz erre

Előzmény: gothmog 2023.12.23. 17:27
gothmog
#1280 gothmog [4877]
Az viszont megsüvegelendő, hogy igyekeztek minden lehetséges játékosi cselekedetre gondolni.

Éppen ma jött szeme velem egy youtube shorts, hogy mi történik (párbeszéd szintjén), ha magadhoz veszed Balthazar anyjának a hamvait. Tök durva,hogy milyen látszólagosan jelentéktelen dolgokra is beépítettek reakciókat!

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: davkar9 2023.12.23. 17:16
davkar9
#1279 davkar9 [11295]
Wyll act3
SPOILER
Hirtelen jött egy ötlet, hogy mi van ha kihagyom Mizorát és egyből a börtönhöz rohanok.

Nos lényegében semmi. Cellához érve Ravenguard már halott. LR alatt ugyanaz a jelenet jön a frissített szerződéssel viszont a szöveg kicsit más, megmentés helyett feltámasztás van. Talán egyszerűbb (morálisan, érzelmileg) így bontani a kapcsolatot, de a metagaming része miatt "rohanni" kell a városba érve.

Válasz erre

gothmog
#1278 gothmog [4877]
Asszem itt inkább Waldo talált meg téged

Endure. In enduring, grow strong.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.23. 15:21
Aribeth
#1277 Aribeth [2458]
Mindkettő hatalmas.
Nem tudtam, hogy a CarbotAnimations lecsapott a BG3-ra (bár gondolhattam volna), fantasztikus egy csatorna, a Dad of Waros videójukat boldog-boldogtalannak mutogatom. Most megint belezuhanok egy kis időre a nyúl üregébe, már látom.

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.23. 15:21
MattMatthew
#1276 MattMatthew [11618]
Akkor már legyen Barrelmancy | Baldur's Gate 3 Ep 10 is!

... és ha már La donna e mobile akkor az egyik legzseniálisabb jelenet Waldo megtalálásáról!

Man literally too angry to die

Válasz erre

Előzmény: Juraviel.Ihuan.Bedvin 2023.12.22. 13:16
Juraviel.Ihuan.Bedvin
#1275 Juraviel.Ihuan.Bedvin [5112]
Ennyire azért nem vagyok képben a Reddit/Tumblr mélységeivel (előbb is csak akkor bújom, ha konkrétan elakadok valamiben, és csak akkor megyek fel rá) , hogy kapásból vágtam volna a Twinkula referenciát, de bevetettem a Bing AI-t.

De ezen ("My Gods, I'm beautiful.") felröhögtem én is.

Válasz erre

Előzmény: Aribeth 2023.12.22. 21:25
Aribeth
#1274 Aribeth [2458]
És élénken érdeklődik a tiéd után.

Meanwhile Halsin: *intense furry noises*

Válasz erre

Előzmény: MattMatthew 2023.12.22. 23:44

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.