"Bájosan gagyi és körülményes program volt" - Ezzel vitatkoznék. Akkoriban teljesen újszerű volt, a Resident Evil még a kanyarban sem topogott, ráadásul amikor kijött, sokkal kevesebbet tudott, mint a francia remekmű. Volt nem kevéssé hatékony pusztakezes harc, meg lehetett dobálni a szörnyeket tárgyakkal, melyek eltérő tulajdonságaik (súly, élesség, ld. kések) eltérően sebeztek, nem volt ajtóról ajtóra mászkálás (ami fontos mechanikai elem volt a RE-sorozatban, de rémesen gagyi, lássuk be).
29 éve játszottam vele először, mégis a mai napig fedezek fel benne újdonságokat. Egyes fejtörők többféle módon megoldhatók, a szörnyek kikerülhetők, de meg is lehet őket ölni, ld. könyvtár, vagy a lovagi páncél a könyvtár előtt. Legutóbb kipróbáltam, ki lehet-e csalni a zombikat az ebédlőből/konyhából, mert még sosem jutott eszembe. Jelentem, működik, a zombi jön utánad, elcsaltam a báltermet őrző kalózig, körbe-körbe futkároztam, a kalóz pedig a kardcsapásaival kinyírta helyettem a zombit. Ilyesfajta játékmechanikai szabadságot a Resident Evil évtizedekig nem kínált. Amúgy meg, ha megnézzük a YouTube review-k alatti kommenteket, a korabeli közönség bizony rendesen be volt fosva tőle. Én is. Maga volt a kánaán a horror és Lovercaft lore kedvelőknek.
A remake-ről jelenleg nem vagyok ilyen jó véleménnyel. Tetszik, de az irányítás bugos, tipikus Unreal Engine hibákkal van tele. Az iránybillentyűkre állítva az irányítást (balkezes vagyok) rögtön felejtős a dolog, mert azok mozgatják a kamerát is, és NEM lehet kikapcsolni. A numerikus billentyűzetre állítottam, de előjöttek a tipikus hibák, magától sétált a karakter, körbe-körbe forgolódott (ablakváltás segít), többször eltűnt a GUI, nem lehetett lőni, ajtókat nyitni. A legjobb a létrán történő felmászás. A karakterem megkapaszkodik a létrában, de nem mozdul. Num8-ra volt kalibrálva az előre gomb, más játékban ilyenkor felmászik a létrán. Itt nem. Nyomom a W-t: semmi. Megnyomom a felfelé nyilat, amire nem volt kalibrálva semmi, kivéve a játékban alapértelmezett és átállíthatatlan kamerakezelést. Mi történt? Elindult felfelé a létrán. Gratulálok. Pofapálma.
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Alone in the Dark teszt – Újjáálmodott rémálom [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Alone in the Dark teszt – Újjáálmodott rémálom
Egy rég elfeledett horrorszéria tért vissza.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Még idén megjelenik a Kingdom Come: Deliverance II
- 2. Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással
- 3. Frissült a Soulslinger: Envoy of Death korai változata
- 4. Phantom Fury teszt – Ez a bomba kicsit besült
- 5. Életben van még a The Division: Heartland?
Legfrissebb fórumtémák
- 16:21
- Baldur's Gate III [1320]
- 14:54
- Milyen könyvet olvastok mostanában? [2858]
- 11:41
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2433]
- 10:46
- Beat Slayer teszt – Ritmikus sportpofozkodás [hozzászólások] [2]
- 00:14
- Horizon Forbidden West [54]
- 19:30
- Stellar Blade teszt – Teljes mellbedobással [hozzászólások] [1]
- 12:17
- A Watch Dogs franchise halálát pletykálják [hozzászólások] [5]
- 10:30
- Elden Ring [52]
- 08:20
- Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC) [hozzászólások] [18]
- 21:26
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43679]